All I Need To Know Is Why?


Idag har varit en hemsk och omtumlande dag. Den började med att jag försov mig ett antal timmar och kom alldeles försent till skolan. Fortsatte med att jag kom hem och trodde att jag skulle dö av värmeslag när jag kom hem, sedan skulle vi ta med Tom-Tom till veterinären runt 17.00 för att raka av honom alla tovor han fått i sin tjocka päls på vintern, men han vägrade att gå in i transportburen så jag och pappa fick kämpa med det ett tag. Det kändes jättehemskt, men vi måste ju. Sedan när vi åkte till veterinären med en förtvivlad och skrikande katt fick vi veta att de bokat in oss i Falun.. Så få fick vi åka hela vägen dit med förtvivlade Tom-Tom och mitt hjärta brast av hans skrik. När vi hade lämnat honom på djursjukhuset och åkt hem så ringde de oss och sa att när de kollat Tom-Toms hjärta så hörtde de blåsljud och sa att det fanns en risk att hans hjärta inte orkade med att bli nedsövd och det fanns en chans att han kunde avliva.... Men om vi inte sövde ner honom skulle han vara för rädd för att bli rakad (han är livrädd för bla rakapparater) och att låta honom leva med tovorna är ju djurmisshandel för det gjorde ju ont för honom med tovorna. Så vad kunde vi göra? Det var de två värsta timmarna i mitt liv... Jag satt hemma och stirrade och var jätteorolig och grät, för jag kunde inte tänka mig att kanske förlora min älskade katt. Han är som min lilla bebis, mitt hjärta! När de sedan ringde från veterinären så frågade jag direkt hur han mådde och om han levde. JA!!! Jag har aldrig känt mig så lättad förut!♥♥ Så åkte vi till veterinären och hämtade vår älskade katt, han har nu bara päls på sin stora, yviga svans, sina ben och sitt huvud. Annars är han helt naken och riktigt, riktigt smal :S Men veterinären sa att han hade normalvikt så.. Så gnällde han hela bilresan hem. Väl hemma så var han fortfarande groggy efter nedsövningen så man fick hålla koll på honom för han ramlade åt höger och vänster för nästan varje steg.. Jag har varit orolig för min lilla misse i stort sett hela dagen idag och är nu mer utmattad än vanligt. Jag är så glad att han överlevde!! Nu ska jag och lilla Tom-Tom iallafall sova! :) Hoppas alla mina läsare har det bra!


Älskade Tom-Tom som jag & familjen höll på att mista idag!!♥♥ :'(

Puss&Kram, Sanna!

Make My Day Sweetness

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0