Jullov


Härliga jullovet, äntligen här! :D
Jag tog kort på dagens outfit idag, jag laddar in bilderna imorgon ;)
Det här är dock inte en rolig dag direkt, jag har inte gjort någonting, haha. När skolan var slut så kom pappa och hämtade mig, så åkte vi till Ica Maxi och köpte pepparkakshus+non stop till pepparkakshuset och utanför köpte vi julgranen :) Sedan åkte vi till Resturang Sushi&Thai, där jag fick små kycklinggrillspett med jordnötssås att ta med hem, som lite "äntligen lov firande". Hemma så läste jag en bok jag hyrde i skolbiblioteket i skolan idag samtidigt som jag åt. Men efter tre grillspett mådde jag illa. Så jag lade resten i en låda i kylskåpet och klarade inte ens av att dricka upp den sista julmusten i mitt glas, blä vad illa jag mådde.
Så jag tog min bok och lade mig i min säng och läste, jag hade ont i axeln och mådde illa. Vad skulle jag annars göra? Sedan kom jag på att jag glömt grejer i ett klassrum i skolan. Så jag fick ta bussen dit igen (det gör jätteont att åka buss med axeln). Väl där så kom jag inte in i entrén, då kom mamma och pappa plötsligt i bilen och körde runt mig till baksidan där en massa lärare började åka hem. Men jag kom in och fick med mig en lärare som låste upp klassrummet. Pheuw! ;)
Då åkte jag, mamma och pappa till Kupolen. Mamma gick in för att köpa någon julklapp till någon, pappa åkte och tankade bilen och jag gick till BRL för att få hjälp med min iPod som inte gick att spela musik på. Jag fick den fixad och vi åkte därifrån, på vägen hem så stannade vi vid videobutiken Hemmakväll och äntligen fick jag hyra Barnhemmet (som förresten blev en besvikelse, inte ett dugg läskig whatsoever), så var jag så utmattad att i bilen hem så somnade jag.
Hemma så gick jag in i mitt rum, läste ett kapitel i boken och kikade sedan på Barnhemmet, men mitt i blev jag så trött så jag stängde av den och somnade. Jag vaknade sedan av att pappa kikade in i mitt rum. Jag gick ut och pratade lite med mamma och pappa. Sedan somnade jag i mitt rum igen i 35 minuter. Sedan kom mamma och väckte mig och frågade om hon inte skulle hjälpa mig tvätta håret, så då fick jag vakna till och så blidde det hänga med huvudet över badkarskanten igen. Tack.
Efteråt så såg jag ut som en koala runt ögonen så jag tvättade rent ansiktet från allt smink. Jag kikade vidare lite på Barnhemmet, sedan så hade jag inte ätit mat sedan kl. 13.00-14.00 så jag tog en kokt korv utan bröd (jag mådde och mår fortfarande illa), mamma tyckte jag skulle ta lite pommes frites, jag sa att jag kunde ta men det var inte säkert att jag kunde äta upp dom. Sedan åt jag i mitt rum till Barnhemmet. Korven fick jag i mig, men jag fick bara i mig två-tre pommes frites kanske. Jag vet inte hur jag kan må så illa. Det enda jag inte mår illa av är vatten. Så jag ska borsta tänderna nu för jag kan ju ändå inte äta.
Ja, det var väll inte det roligaste sättet att fira jullovet på, haha. Men jag har väntat så länge på jullovet att mamma tror att luften bara gick ur mig idag. Ja, jag har ingen aning. Men jag kan säga en sak - Det tar på krafterna att ha ont som satan i axeln! I skolan fick jag iallafall veta att jag klarade matteprovet ;)
Men nu måste jag sluta, värken i axeln börjar komma igen :( Imorgon blir det troligtvis bio med Idah, imorgon ska jag börja njuta av lovet, i den stora grad som min axel tillåter vill säga ;) Ha det bra och njut nu till fullo av erat lov! :)

(Tack mamma & pappa för att ni är så snälla och hjälpsamma! <3)

Puss&Kram, Sanna!

Make My Day Sweetness

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0