2009


Hade ni ett bra nyår? Det hade jag :) Elin och Anna kom runt kl. 19.00, då blev det ganska direkt nyårsmat. Sedan såg vi på "Grevinnan & betjänten" på tv, efter det pratade och skvallrade vi i mitt rum. Vi kollade på bilder, pratade, fikade med mamma och hade annat skoj. Sedan ungefär kl. 23.55 så gick vi ut på gården, jag öppnade teverumsfönstret så kikade vi igenom när han sa "Ring klocka ring" då började hela kvarteret smälla sina raketer, vi skrek "GOTT NYTT ÅR" till varandra, kollade på raketerna och skålade med varandra. Sedan tog jag kort och pappa smällde av de stora raketerna vid tolvslaget. Runt kl. 00.00 så skickade jag en massa "gott nytt år sms" till alla mina vänner och fick en massa tillbaka. Sedan tio minuter in på år 2009 så ringde Tobbe. Så vi gick över till honom och stannade där en stund. Sedan följde han med hem till mig och vi tittade på när pappa smällde de sista stora raketerna. Sedan smällde vi de mindre. Det gick bra och vi hade kul till en raket typ, fastnade i marken och smällde av där och jag fick den på foten. Jag kröp ihop på marken och höll mig i foten. Sedan skyndade jag mig in och tårarna rann. Mamma frågade om vi hade kul och jag snyftade fram att jag fick en raket på foten. Då kom mamma och pappa springande och tittade. Mina tights (som jag hade på mig ute) hade skyddat lite så det blev ett rött märke. Elin, Anna och Tobbe kom in när dom hade samlat ihop raketerna som var kvar. Sedan torkade jag tårarna och vi umgicks ett tag i mitt rum. När Tobbe gick hem så kollade jag, Anna och Elin på en film. Vi kröp ihop i min säng alla tre med kuddar och täcken och kikade på "Snygg, sexig, singel", haha. Jag slumrade till i ungefär 5-10 minuter, (hehe...).
Sedan runt kl. 04.00 så var ingen trött än men Elin försökte sova ändå. Så vi satte på mina nya Desperate Housewives och till slut så somnade vi en efter en medan klockan tickade på..

Imorse (eller rättare sagt - i eftermiddags) när vi vaknade så slöpratade vi en stund. Sedan runt kl. 15.00 ungefär så åt vi frukost/brunch. Efter det så kikade vi på "27 dresses", efter halva filmen ville Elin och Anna ha glass. Så vi pausade och gick och fixade varsit fat med glass. Efter filmen så blev det kort och prat. Sedan gick Elin hem och 1-2 timmar efter det gick Anna hem också. Jag städade mitt rum från gästsängen och allt stök. Så gick jag upp på mammas och pappas rum och kikade på DH medan jag cyklade på motionscykeln.

Klockan blev tillslut 20.00 och jag gick ner igen för att kolla på "Victorias Secret Fashionshow 2008".
Nu ska jag städa åt min hamster och sedan duscha. Efter det blir det glögg med mami och papi ;)


Victorias Secret Fashionshow 2008.

Igår blev det såhär:

♦ Jag var barbent.
♦ Jag hade mina kilklackskor.
♦ Jag målade inte tånaglarna.
♦ Jag hade utsläppt, lockigt hår (som tog över 2h att fixa)..
♦ Jag hade naturella läppar med lite glittrigt läppglans, ljusbrun+lite svart ögonskugga+en silverglittrig eyeliner längs franskanten.
♦ Jag hade guldiga glittriga örhängen och ett guldigt glittrigt halsband.


Bilder kommer under veckan :)

Nu måste jag skynda mig att städa innan mami börjar bli arg på mig, haha ;) Vi hörs! (Imorgon eller ikväll). Ha det superbra av den tiden som finns kvar första dagen detta år :) ♥

... Kl. 11.00 imorgon ska mina stygn tas bort (ouch!)...

Puss&Kram, Sanna!


Make My Day Sweetness

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0