Monday


Måndag, en konstig måndag.
Tyst minut i skolan.
Hälften visste inte. De andra visste.
Jag visste. Jag visste vad lärarna skulle säga.
Jag visste vad dom skulle göra. Jag visste allt.
Tillochmed hur det hände.
Vad han gjorde.
Hur han gjorde det.
Och vart. Det enda jag inte visste var vilken reaktion det skulle framkalla hos mig.
...
En reaktion om något annat.




...
Flera år har gått. Men det känns som igår.
Precis som igår.
Mycket har hänt, med mig, med alla. Allt.
För mig hände det egentligen en gång mer
än för alla andra.
2 ggr. För mig. För Sanna. Sanna.
För det låg något dolt bakom allt.
Som inte jag visste om.
Men dom...
Nog visste dom det. Det gjorde dom.
I somras. Då. Då fick jag veta.
Det var som att allt hände en gång till. Igen.
2 ggr för henne, för mig.
Jag blev ledsen, såklart.
Jag kände sorg.ilska.sorg.svek.sorg igen.
Det blev en så konstig reaktion.
Du svek mig. Så känner jag. Men jag hatar dig inte.
Det har jag aldrig gjort. Det kommer jag aldrig göra.
Jag älskar dig och jag har alltid älskat dig.
Men trots det... Du. Du svek mig.
Du svek... Men jag förstår dig ändå till 110%. It ain't easy.
Det vet jag.
Mer än väl. Jag förstår. Tanken har passerat i mina tankar.
Många gånger. Tanken har så gott som flyttat in hos mig.
Jag älskar dig, ingen och inget kan rubba det.
Det vet jag.
Jag hoppas att du kan veta det. Och jag tänker på dig.
Jag känner ibland lite skuld.
Jag besöker dig inte tillräckligt. Men jag tänker ofta. På dig.
Idag fick du mig att gråta. Må dåligt.
Jag åkte hem från skolan. Ville inte visa. Sorgen.
Ditt svek. Men ett svek som jag förstår, ett svek som jag skulle kunna göra själv.
Du har det bättre nu. Jag kommer hälsa på dig oftare.
Jag lovar.
Inte många vet. Man pratar inte offentligt om sådant.
Ingen kan tvinga mig att berätta. Det handlar om förtroende.
Om rätt tid. Om viljan att berätta. Om rätt person.
Inget som man frågar om. Förståelse.
Det är svårt.
Det var ett par år sedan, det var i somras. Men sorgen känns lika stark fortfarande.
Du ska bara veta en sak,
ingen kan ersätta dig. Du var bäst. Och jag saknar dig lika mycket än.
Det är inte så lätt att visa det alltid. Kärlek.
Kärlek till dig. Vi syns snart okej? <3

...

Make My Day Sweetness

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0