Up In The Club




Starlounge har berättat att Demi Lovato, 18, har lagt in sig på behandlingshem för att få bukt med ”ett emotionellt och fysiskt besvär”. Nu har flera detaljer kommit ut om varför Disneystjärnan väljer att söka hjälp.

Demi var på turné tillsammans med Jonas Brothers när hon fattade beslutet, och enligt People var det ett bråk med en av dansarna som medverkar i showen som blev droppen som fick bägaren att rinna över.

En insider berättar för People att Demi ”inte har samma kärlek till livet som hon haft tidigare”. En annan källa som känner familjen Lovato väl, berättar för tidningen att Demi lider av ätstörningar.

— Hon har kämpat mot ätstörningar och har utsatt sig för självskador. Demi tar kontroll över sitt liv genom att söka hjälp, säger källan.

I dag är Demi 18 år, men redan i början på tonåren hade stjärnan ett komplicerat förhållande till sin kropp.

— Hon har definitivt haft problem med sin självbild. Hon var alltid väldigt medveten om sin vikt, säger källan.

— Som många andra tonårstjejer kämpar hon för att passa in och bli accepterad, säger en annan vän till familjen.

— Hon är väldigt känslosam och intuitiv och det är också en av orsakerna till att hon är en så duktig artist – så talangfull.

Källan tror att mobbningen som till slut fick Demi att hoppa av skolan har gjort henne starkare, men att hon ändå har perioder då hon drabbas av nedstämdhet.

— Jag tror att hon känner att problemen som hon hade, med barn som var otroligt elaka, gjorde henne starkare. Men ingen kan känna sig stark varje dag.

I september berättade Demi själv om sina problem i en öppenhjärtig intervju med People.

— Jag kämpar med att känna mig bekväm i mina kläder. Jag önskar att jag hade haft någon att se upp till när jag var yngre. Någon som kunde säga: ”Jag har också dagar då jag känner mig fet”. Jag vill starta en stiftelse eller något som arbetar för att tjejer ska känna sig självsäkra och som kan ge dem styrka, sa Demi när det begav sig.

Även sångerskans pappa, Patrick Lovato, har berättat om dotterns problem i en intervju med sajten Radar Online. Han tror att det är skönhetshysterin i Hollywood som är orsaken till Demis problem.

— Det är så mycket press. Det är något som jag oroade mig över redan innan hon skrev på för Disney, säger han.

Källa: starlounge.com.

 


Puss&Kram, Sanna!


Make My Day Sweetness
Postat av: Cassandra

ONLY! :)

2010-11-03 @ 22:41:04
URL: http://cssna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0