Opererad


Nu sitter jag här och kan inte röra mig riktigt. Min axel gör ont. Men hey, klart den gör om jag är nyopererad.
Eftersom jag var bedövad så kändes det inte så mycket. Det sved lite, kändes att jag blödde och ibland gjorde det lite ont. Men det var inte lika farligt som jag hade förväntat mig ;)
Nu ska jag tejpa varje dag hela vintern, och sedan vår/sommar/höst måste jag skydda det från solen så då måste jag också tejpa, 24/7, varje dag. Varje natt. Dygnet runt. För att vara så säker som möjligt på att det blir bra. Kul huh?
Njae... Men nu är det gjort iallafall. Bra. Men jag får inte träna som vanligt (t.ex. magtränarrullgrejen hemma, som jag gör varje dag, hjälp. Eller armhävningar. Eller boxning eller annat sådant där med armarna.) På tre(!) hela månader. I'm gonna die. Nu kan jag bara göra situps och träna benen fram till mars! :o Kanske testa om jag kan göra rygglyft. Maby. Så måste jag till vårdcentralen 2 januari och ta bort stygnen. Jag ser inte framemot det, ouch! Haha. Ja, nu vet ni ju typ hur mitt liv kommer se ut om dagarna i några månader, haha. Men som tur är så kan jag göra vardagliga grejer med armen om 2-3 veckor. Innan dess får jag ta det chill. Crap. Jag som älskar att träna, haha. Det blir en j*vla massa situps och benträningar istället då, haha!
Sen får jag inte duscha idag, dels för att jag får inte röra armen så "mycket" idag, dels för att axeln inte får bli blöt idag. Så jag ska hänga huvudet över badkaret så får mamma hjälpa mig, haha. Hon får hjälpa mig torka håret med handduken också, haha, hon är snäll hon! :) <3 Sedan ska vi baka pepparkakor idag, så mamma får lov att kavla ut degen, haha. Doctors recommendation. Haha, jag ska skatta mig lycklig med en sådan gullig mor! :)
Ja, nu har du all information om mig just nu då, haha. Det gör faktiskt ont att skriva så jag ska sluta nu. Ha det superbra!


Emla bedövning hemma. Sedan
spruta på sjukhuset.


Hahaha, lite trött och sliten?
Hemma igen, efter operationen. Stel
och har ont. Det är ihopsytt, tejpat
och skyddat.

Puss&Kram, Sanna!

Make My Day Sweetness

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0