(Brittany) I Can See Your Halo, Pray It (You) Won't Fade Away


Som om detta inte redan var den värsta fjärde advent för mig, jättesjuk & halva familjen är i Småland. En skådespelerska som jag älskar - dog idag!

- BRITTANY MURPHY -
♥ 10 november 1977-20 december 2009 ♥

Jag älskade Brittany, hon var underbar och så otroligt vacker. Det kommer aldrig bli samma sak att se på hennes filmer igen.. Jag har varit chockad och gråtit sedan jag fick höra om hennes död.. Det känns tomt...♥ Vila i frid, Brittany, du är saknad & finns i våra tankar!♥

Text från SvD:
Skådespelaren Brittany Murphy är död. Hon drabbades, enligt flera amerikanska medier, av hjärtstillestånd och kunde inte återupplivas. Räddningstjänsten i Los Angeles kallades tidigt på söndagen till en bostad i Los Angeles och skådespelaren fördes till sjukhuset Cedars-Sinai Medical Center. Hon var död vid ankomsten.

Orsaken till den 32-åriga
skådespelarens död är inte fastställd ännu.

Hennes make Simon Monjack ringde, enligt Tmz.com, 911 från parets hem och sa att hustrun var sjuk. Murphy är mest känd för sina roller i Clueless, Don’t Say A Word, Girl Interrupted (mot Angelina Jolie och Winona Ryder), Just Married (tillsammans med Ashton Kutcher) och 8 Mile, där hon spelade mot Eminem. Hennes sista stora film var Sin City 2005. Året därpå släppte hon tillsammans med Paul Oakenfield singeln Faster Kill Pussycat som blev en danshit.

Tidigare i december kom rapporter, enligt Huffington Post, om att Hollywoodstjärnan sparkades från filmprojektet The Caller i Puerto Rico och att hennes make togs in på sjukhus eftersom han drabbades av andningsuppehåll på flyget från Puerto Rico.

Flera kändisar har redan twittrat om Murphy, rockaren Fred Durst skriver; ”RIP Brittney Murphy. What a sweet human being. My prayers are with her friends and family.”

Såpastjärnan Khloe Kardashian skriver: ”OMG!!!! This is horrible news when anyone passes. I'm so sorry for her family. Send prayers out please.”

Nu kommer jag och min feber,hosta,hals-smärta m.m. lägga oss i soffan, se på CSI, tända ljus för Brittany och gråta. Hon var en underbar skådespelerska och jag älskade den människan. Min tankar går ut till henne och hennes familj, man och vänner, speciellt hennes mamma som - enligt uppgifter - hittade henne i duschen när hon redan slutat andas.. Så nära julafton.. Hon blev bara 32 år... :'(

R.I.P Brittany!!♥

 ♦
 ♦

Ville också lägga in ett klipp från en av mina favoritfilmer med henne: Uptown Girls (där hon spelar mot den nyblivna "New Moon-vampyren" Dakota Fanning:


Älskar så många av hennes filmer, vet inte ens vad mer jag kan säga just
nu än... You will be missed Brittany!♥

Här är hennes låt Faster Kill Pussycat med Paul Oakenfield, bara låten,
ingen musikvideo. Jag kände att låten måste få vara med i inlägget riktat till henne:




Ännu en stjärna som lämnat oss alldeles för tidigt..♥

 

Puss&Kram, Sanna!


Make My Day Sweetness
Postat av: Carrou and the Bird

Sv: otroligt! vilket bra inlägg! min är Neverwas, har du sett den? och Don't say a word :) kram

2009-12-20 @ 23:37:26
URL: http://carrou.blogg.se/
Postat av: Carrou

Sv: Den är SÅ bra! Herregud vad jag grät när jag såg den. Hon har dock inte huvudrollen i den men är med mycket :) kramar

2009-12-21 @ 00:04:00
URL: http://carrou.blogg.se/
Postat av: Amanda

kram

2009-12-21 @ 09:08:54
URL: http://dimalimsliv.blogg.se/
Postat av: Ciiz

hon var vacker :)

2009-12-21 @ 23:08:29
URL: http://ciiiiz.blogg.se/
Postat av: Carrou and the Bird

Sv: ja absolut, själv då? Kram

2009-12-28 @ 21:58:27
URL: http://carrou.se
Postat av: johan

gud vad vacker hon var på sista bilden <3

2010-01-10 @ 18:01:04
URL: http://xbananahamok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0