måndagar borde förbjudas!


Jag har aldrig varit glad över måndagar. Det är jag fortfarande inte. Man ska upp tidigt igen efter ännu en helg som man tycker tog slut alldeles för fort. Allt man planerat att göra under helgen hann man inte, det finns helt enkelt för få dagar på en helg. Och så på måndagen drar man sig upp ur sängen som en zombie och önskar att man kunde slå ihjäl väckarklockan och lägga sig under täcket igen. Såklart så gick man och lade sig för sent på söndagen också eftersom man fortfarande vill ha helg, då man kan lägga sig när man vill och gå upp när man vill. Ingenting kan göra en pigg heller, så man muttrar surt för sig själv när man drar på sig sina kläder och försöker fixa den hemska synen man möter i spegeln. Jag är ingen negativ person, det kanske låter som det nu. Men måndagar är så otroligt hemska, inte ens vetskapen om att jag skulle till redaktionen på denna härliga tidning kunde pigga upp mig. Men nu sitter jag här med en varm kopp choklad och både längtar och inte längtar till jag ska ut och köra igång "Dagens Fråga" till tidningen. För det är kul att få skriva och göra lite arbete. Men jag vill inte ut dit nu, det är så kallt där ute. Jag sitter inne vid datorn i redaktionen och fryser redan, här som det brukar vara så varmt. Och tänk då hur kallt det måste vara ute. Jag är en ganska "kall" person, fryser lätt och ofta. Och - huuuu - nu ska man ut i över en timme. Men sedan på lunchen så får jag trösta mig själv med att titta lite på skor och kläder! :') Nu känns det lite bättre!♥♥ Jag ska nog gå och hämta mina vantar redan, och imorgon blir det dubbla halsdukar och långärmade tröjor som jag kan värma mig i! Hoppas att alla ni andra håller er friska och varma!

Puss&Kram, Sanna!

Make My Day Sweetness

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0